Sinds een maand ben ik ambassadeur van Coolblue. Gewoon, zomaar voor niets. Alhoewel, natuurlijk hebben ze daar wel wat voor moeten doen.

Alles voor een glimlach

Daar gaat Coolblue voor. Niets meer, niets minder. Ze hebben meer dan een glimlach gekregen, namelijk een ambassadeur. Ik vertel overal vol verwondering en enthousiasme wat een geweldige service zij leveren. Aan mijn vrienden, familie en collega’s.

De service

Natuurlijk kun je bij Coolblue altijd online bestellen. Je kunt ook kiezen waar je je bestelling laat bezorgen. Tot nu toe, best standaard service dus. Maar je kunt er ook op zondagmiddag een bestelling plaatsen en deze dan op maandagochtend voor 8.00 uur op je werk laten bezorgen.

En dat is precies wat ik heb gedaan. Op zondag bleek, dat ons eigen boxje kapot was. Balen of eigenlijk meer dan balen, want ik had dat op maandag nodig bij mijn opdrachtgever. Dan zouden we starten met een muzikale middagpauze die ik bedacht had.

Een blije ambassadeur

Met mijn nieuwe ‘Ultimate Ears box’ had ik elke middag veel bekijks van collega’s. Trots liet ik hen die muziekbox zien. Daarnaast vertelde ik ze ook vol passie over de klantgerichtheid van de leverancier. Dat ze een superservice bieden. Dat ze je spullen af kunnen leveren op de dag dat je ze besteld hebt. En dat ze ook op zondag bezorgen. Dat ze echt iets bieden waar ik als klant behoefte aan heb. Dat ze me ontzorgen.

Blijkbaar is dat niet standaard, anders had ik dat niet zo bijzonder gevonden. Ik ben dus een blije ambassadeur en ik weet zeker dat ik ook nog lang een goede klant blijf.

O ja mijn communicatiehart gaat ook sneller kloppen als ik op hun site zie hoe zij hun cultuur omschrijven. De woorden die ze gebruiken maar vooral ook waar ze voor staan.